Lézeres Pénisz Kontúrterápia - Mi az a PPP (angolul: pearly penile papules), más néven a hímvessző papillomatosisa és hogyan lehet kezelni?

Mi az a Lézeres Pénisz Kontúrterápia?

A Lézeres Pénisz Kontúrterápia során a péniszen lévő esztétikai problémát okozó növedékeket (PPP) távolítjuk el.

Mik a PPP (pearly penile papules) vagy a hímvessző papillomatosisának tünetei?

A PPP, más néven a hímvessző papillomatosisa a pénisz makkjának peremén általában egy vagy több sorban, gyakran körkörösen elhelyezkedő apró bőrszínű növedékeket jeleni. Számuk, alakjuk, méretük egyénenként változó.

A PPP további elnevezései

A PPP az angol pearly penile papules nevű elváltozás rövidítése. A magyar nyelvben PPP leírására a hímvessző papillomatosisa, vagy a gyöngykagyló papula elnevezés használatos.

Találkozhatunk vele még a penis hirsutoid papillomája vagy genitalis angiofibroma megnevezéssel is. Latinul a papillomatosis penis vagy papillomatosis coronae glandis néven hivatkoznak rá.

A széles körben elterjedt egyszerű rövidítés miatt az állapotra a továbbiakban a PPP rövidítéssel hivatkozom.

Kóros elváltozás-e a PPP? Veszélyes?

A PPP normális variánsnak tekinthető, a növedékek teljesen ártalmatlanok.

A PPP jellemzően a nemi érést követően jelentkezik.

Egy 1999-es vizsgálat szerint a férfiak 8-48%-nál találhatóak meg a PPP tünetei.

Megfertőzhetem-e a partnerem, ha PPP-m van?

Mivel a PPP normális állapot, így nem fertőz. A tünetek nemi együttléttel nem vihetőek át. Nemi együttlét nem rontja.

Szükséges-e kezelni a PPP-t?

Nem.

Hogyan diagnosztizálható a PPP?

A diagnózis felállítása az esetek túlnyomó részében a klasszikus tünetek alapján egyszerű. Sokszor a páciensek otthonukban állítják fel a diagnózist.

A jelentőségét az adja, hogy bizonyos esetekben szükséges elkülöníteni a nemi területen jelentkező egyéb növedékektől (pl.: HPV okozta condyloma, molluscum contagiosum, syphilises condyloma). Egyes esetekben a PPP a fenti növedékekkel együtt is előfordulhat.

Amennyiben bizonytalan, hogy az Ön tünetei kórosnak számítanak-e, kérem foglaljon online egy időpontot nemigyógyászati konzultációra.

Mik a leggyakoribb félelmek a PPP-vel kapcsolatban?

Bár teljesen normális variánsok, és kezelése nem szükséges, mégis vannak férfiak, akiknél a PPP esztétikai problémát okozhat és feszültséget, frusztrációt válthat ki. Az esetek egy részében az önbizalom csökkenéséhez, önértékelési problémákhoz vezethet.

Ilyenkor a PPP-vel rendelkező páciens először gyakran otthoni megoldásokhoz fordul (megpróbálja kinyomni, különféle oldatokkal ecseteli, vagy csak reménytelenül várakozik). Ezek többnyire nem vezetnek eredményre, sőt akár nem kívánt hegek képződéséhez is vezethet.

Bár ez teljesen alaptalan, de a PPP-vel rendelkező pácienseim sok esetben attól félnek, hogy esetleg megfertőzik partnerüket, illetve attól, hogy mit fog szólni a partner tüneteihez. Félnek az esetleges elutasítástól. Korábban ezeket a félelmeket mindenki egy legyintéssel elintézte: nem kell vele foglalkozni, mivel teljesen ártalmatlan elváltozás. Azonban ettől még a rossz érzések nem múlnak el maguktól.

Ha érdekli a PPP-vel kapcsolatos fájdalmatlan szén-dioxid (CO2) lézeres kezelés lehetősége, kérem keressen fel személyesen rendelésemen.

Online időpontfoglalás

Ha fájdalmatlanul, jó eredménnyel lehet megszabadulni a PPP növedékektől, akkor mi tartja vissza ettől az embereket?

Sokan nem tudnak arról, hogy CO2 lézerrel fájdalmatlanul lehet nagyszerű eredményt elérni.  Bár többen szeretnének javítani az állapoton, ezt számos ok miatt nem teszik meg.

Az emberek többségében talán közös vonás, hogy félnek az ismeretlentől.

Talán a legtöbben a fájdalomtól tartanak, amit esetleg a beavatkozás okoz. Sokan nem tudják, pontosan mi történik a kezelés során és azt követően. Nem tudják, mennyi idő alatt gyógyul a terület. Nem tudják, pontosan mire is számítsanak. Nem tudják, milyen lesz a végeredmény.

Véleményem szerint a bizonytalanság és a sok megválaszolatlan kérdés tartja vissza a legtöbb  PPP-vel rendelkező pácienst. Bár sokan tudják, hogy nem kóros az elváltozása, mégis szeretnének javítani az állapoton, ám végül információ hiányában ehhez mégsem kérnek segítséget.

Hogyan kezelhető a PPP?

A kezelést csak abban az esetben vállaljuk, ha a PPP-vel rendelkező páciens megértette, hogy a növedékek normálisnak számítanak, nem fertőzőek, de mégis szeretne javítani a makk kontúrjának megjelenésén.

Bár a növedékek eltávolítására több elvi lehetőség is létezik, jelenleg azt gondolom, hogy erre a szakorvosi szén-dioxid (CO2) lézeres eltávolítás a leggyorsabb, leghatékonyabb mód. Ezen túl hiszek a következőben is: mivel a lézernyaláb ereje széles határok között és nagyon finom módon állítható, ezzel a módszerrel szavatolható a legjobb esztétikai eredmény is.

A beavatkozás során fájdalmatlan érzéstelenítést követően szén-dioxid (CO2) lézerrel távolítjuk el a növedékeket. Bár az ember talán el sem hinné, de a beavatkozás tényleg fájdalmatlan, ritkán jár minimális kellemetlenséggel.

Azaz, a kezelés okozta fájdalomtól való esetleges aggodalom teljesen alaptalan.

Amennyiben tartósan szeretné javítani a makk kontúrját, kérem keressen bátran. Rendelőnkben minden rendelkezésre áll, hogy a PPP növedékektől hatékonyan és fájdalmatlanul megszabadítsuk.

Online időpontfoglalás

Mik a teendők a PPP szén-dioxid (CO2) lézeres kezelést megelőzően?

Először is olvassa el az alábbi tájékoztatót. Amennyiben érdekli a szén-dioxid lézeres kisműtét, foglaljon időpontot debreceni vagy nyíregyházi rendelőnkbe.

Amennyiben Önnél előfordul nemi herpesz, azt az előzetes konzultáció során szükséges jeleznie: előfordulhat, hogy herpesz megelőző gyógyszeres kezelést kell indítanunk a szén-dioxid (CO2) lézeres kezelés előtt.

A konzultáció során megvizsgálalom. A vizsgálatot követően adunk árajánlatot és időpontot egyeztetünk a beavatkozásra.

Árajánlatot kizárólag személyes konzultációt követően tudunk adni.
A beavatkozásra a személyes konzultációt követő másik alkalommal kerülhet sor.

Fontos: PPP szén-dioxid lézeres kisműtétet kizárólag a debreceni rendelőnkben végzünk:

cím: 4024 Debrecen, Varga u. 1., I. emelet, 2. Ajtó.

Mik a teendők a PPP szén-dioxid (CO2) lézeres kezelés során?

Lazítson. Élvezze, hogy hamarosan megszabadul a PPP növedékektől. :-)

Mik a teendők a PPP szén-dioxid (CO2) lézeres kezelését követően?

A szén-dioxid lézeres kezelést követően a gyógyulás csupán néhány napig tart. Ha ezalatt, ha néhány alapvető elővigyázatossági lépést megteszünk, az esetleges bakteriális fertőzés kockázata minimálisra csökkenthető. Ennek megfelelően néhány napig javasolt kerülni az erős izzadással járó tevékenységeket (pl.: sport, kirándulás, erős fizikai munka, olyan környezet, ahol a megfelelő higiénés feltételek nem adottak). Hasonlóképpen érdemes mellőzni a a terület áztatását, hosszas fürdést, úszást, wellnesst.

Tényleg ilyen jól kezelhető a PPP és tényleg fájdalmatlan a kezelés?

Tényleg! :-)

A nők esetén található PPP-hez hasonló elváltozás?

Az PPP női megfelelőjének a neve: vestibularis papillomatosis, más néven a vulva hirsutoid papillomatosisa. Itt általában a kisajkakon belül a hüvely nyílása mentén láthatóak egymás mellett gyöngysorszerűen a PPP-hez hasonló megjelenésű növedékek.

Amennyiben esztétikai szempontból kezelés szükséges, az szén-dioxid (CO2) lézerrel ugyanúgy javítható, mint a férfiak esetében.

Összefoglalás

A rendelésünkön látjuk, megértjük a fentiekben tapasztalt nehézségeket. Megerősítünk mindenkit abban, hogy az elváltozás normális és alapvetően nem szükséges orvosi kezelés.

Azok számára biztosítunk egy fájdalmatlan megoldást, akik a fentiek ellenére is szeretnének a PPP-től megszabadulni, és tartósan szeretnék javítani a makk kontúrját.

Amennyiben kérdése van, kíváncsi, hogy Önnél elvégezhető-e a PPP-k biztonságos és tartós szén-dioxid (CO2) lézeres eltávolítása, kérem foglaljon hozzám időpontot. Válassza a díjtalan PPP konzultációt.

Kezelés:

A PPP növedékek szén-dioxid (CO2) lézeres eltávolítása kizárólag a debreceni magánrendelésen történik, előzetes konzultációt követően.

cím: 4024 Debrecen, Varga u. 1., I. emelet, 2-es rendelő

Konzultációra a debreceni és a nyíregyházi rendelőkben is lehetőség van:

cím:
4024 Debrecen, Varga u. 1., I. emelet, 2-es rendelő