Rosacea

Már elmúltam 30 éves, de eddig sosem volt pattanásom. Mi történik velem?

Önnek valószínűleg rozeceája van. A rozaceának több megjelenési formája van. Ezek közül kiemelnék kettőt, amelyeket eltérő ok miatt kialakuló, két különböző betegségnek tekinthetünk: az értágulatokkal járó, valamint a kiütésekkel járó formát.

A kiütésekkel járó rosecea

A betegség provokálásában apró élősködők (Demodex folliculorum et brevis), illetve a bennük élő baktériumok játszhatnak szerepet. Ezek többnyire tünetmentesen mindannyiunk arcán megtalálhatóak a szőrtüszőkben, de az arra hajlamos személyek esetén elszaporodnak, emiatt az arcbőrön pöttyös, gyulladt kiütésekhez vezet. Ezek az élősködők nem ritkán szemtünetek kialakulásához is vezethetnek (szemszáradás, szem szúró-égő érzése). Ha ezen tünetek együttes jelentkezését észleli, szemészt is fel kell keresnie!

Az értágulatokkal járó rosacea

Ezt a formát a fényérzékeny bőrtípusú egyéneken a fokozott napfény provokálja. Ennek hatására az arci erek kitágulnak. Átmenetileg helyi krémekkel javítható, tartósan lézer kezeléssel kezelhető.

A fenti tünetek az esetek túlnyomó többségében jól kezelhetőek. A veleszületett hajlam azonban, ami a tünetek kialakulásáért részben szintén felelős, sajnos továbbra is fenn fog állni. Emiatt a tünetek idővel visszatérnek.

Nem mindegy azonban, hogy a tünetek visszatértükkor milyen súlyos formában jelentkeznek, illetve meddig állnak fenn?

További kérdése esetén hívjon fel, egyeztessünk időpontot!